• Klasa 3b 2021/2022

• 5.06.2022r.

Wycieczka do Torunia

W słoneczny, piątkowy poranek 03.06.2022 r. uczniowie klasy III a i III b wybrali się w podróż do Torunia. Toruń to jedno z najbogatszych w zabytki miast polskich z bezpośrednim dostępem do Wisły. Z racji swej wartości historycznej w 1997 roku miasto zostało wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego UNESCO.

Droga minęła bardzo szybko. W autokarze pani przewodnik opowiadała nam o Toruniu. Poznaliśmy legendy toruńskie, a także dowiedzieliśmy się, skąd wzięła się nazwa tego zabytkowego miasta.

Wizytę rozpoczęliśmy od rejsu stateczkiem po Wiśle.

Kolejnym punktem wycieczki był spacer po starym mieście, podczas którego przewodniczka opowiadała o toruńskich zabytkach: katedrze Świętych Janów ze słynnym dzwonem Tuba Dei, gdzie ochrzczono Mikołaja Kopernika, kościele Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny, domu i pomniku  Mikołaja Kopernika, ruinach zamku krzyżackiego, mieszczańskich kamienicach i spichrzach. Usłyszeliśmy wiele ciekawostek i legend związanych z miastem.

W tak pogodny dzień nie mogło zabraknąć czasu na zjedzenie najlepszych lodów w mieście.

Następnie udaliśmy się pod Krzywą Wieżą, gdzie każdy próbował udowodnić, że jest prawdomówny i sprawiedliwy.

Po tych atrakcjach przyszedł czas na domowy obiad, który pokrzepił wszystkich do dalszego zwiedzania.

Nie zabrakło również czasu na zakup pamiątek i pierników, oraz wrzucania pieniążków przy pomniku Flisaka, aby jeszcze raz wrócić do tego pięknego miasta.

Pobyt w Toruniu byłby niepełny bez wizyty w planetarium. Podczas seansu mieliśmy możliwość „lotu w kosmos”.

Zmęczeni, ale pełni wrażeń wróciliśmy do Wągrowca.

28.03.2022r.

Uczniowie klasy III b wzięli udział w kampanii dotyczącej edukacji antysmogowej promującej postawy proekologiczne. Na wtorkowych zajęciach wykorzystując wiadomości z książek „Jestem eko. Ja też mogę uratować świat !” Sylwii Majcher wyd. Wilga, oraz „Sprężynek na tropie tajemnic” Agnieszki Frączek wyd. BIS, dzieci dowiedziały się co mają ze sobą wspólnego smok i smog. Jak smog wpływa na nasze zdrowie. Czym jest alarm smogowy. Poznały listę roślin, które oczyszczają powietrze z niebezpiecznych substancji. Jak dorośli i dzieci mogą walczyć ze smogiem i  uratować świat przed katastrofą ekologiczną. Wykonaliśmy ćwiczenia i rozwiązaliśmy zagadki w specjalnie przygotowanych broszurkach ekologicznych. Zajęcia zakończyły się spacerem w okolice Urzędu Miasta, aby sprawdzić czystość powietrza na ekosłupku. Ekosłupek to nowoczesny monitoring powietrza, który pokazuje nam czym oddychamy.